درست فکر کردن پیش نیاز اساسی ورود به حیات عقلانی و اخلاقی است. ترویج اخلاق و عقلانیت بدون آموزش تفکر امکان پذیر نیست. برخلاف باور نسبتا رایج، کودکان می‌توانند اصول و شیوه های صحیح تفکر را بیاموزند و این نیاز اساسی امروز جامعه ما است، این که چگونه می‌توان مهارت‌های فکری کودکان را در خانه و مدرسه بارور کرد، هدفی است که برخی از متخصصان روانشناسی و علوم تربیتی  در پی دستیابی به آن هستند.در زیر به چند اثر در این زمینه اشاره می شود:

 

الف)چاپ نخست کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان»  اثر مشترک دکتر دارلین سوییت لند» وهمسرش دکتر ران استولبرگ» با ترجمه سید سینا میر عربشاهی را انتشارات فیروزه  منتشر کرده است.

در این کتاب، دکتر دارلین سوییت لند و همسرش دکتر ران استولبرگ به توضیح چالش های اجتماعی، احساسی و عصبی مختص به نسل امروز و شیوه های پیشگیری یا درمان آن ها می پردازند. نویسندگان، پنج تله ی رفتاری را شناسایی می کنند و معتقدند گرفتاری در این دام ها موجب اقداماتی از سوی والدین می شود که به عدم استقلال فرزندان دامن می زند.

ب) چاپ سوم کتاب آموزش تفکر به کودکان اثر رابرت فیشر و با ترجمه مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان توسط نشر گوزن منتشر شده است.

 

ج)چاپ اول کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان اثر دکتر علی ستاری در سال1397 توسط انتشارات سمت منتشر شده است.

 

د)کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان اثر علی کرمی و مهدی شبانی در سال 1396 توسط انتشارات چشم انداز قطب منتشر شده است.

 

 


مشخصات

آخرین جستجو ها